Wednesday, 1 April 2015

GST oh GST

Hari ini bermulanya GST di bumi Malaysia. Hampir semua rakyat Malaysia termasuk yang berada di luar negara, memperkatakan tentang GST ni. Menurut pihak yang berwajib, hanya syarikat yang mempunyai pendapatan RM500K sebulan yang perlu daftar GST dan bila dah daftar tu, boleh caj harga GST kepada pelanggannya..Tapi, persoalannya..POSSIBLE ATAU TIDAK, sykt yg pendapatannya kurang dr RM500K tidak akan mengenakan caj baru?

Apa yang saya nak cerita kat sini bukanlah pasal GST sebenarnya, tapi tetap ada kaitan dengan GST..

Okeh..semua orang dah tahu, bila ada GST bermakna kebanyakan harga barang akan meningkat lah kan? TAPI TIDAK bagi harga untuk produk Shaklee.. Iye..Shaklee tetap kenakan GST tetapi hanya pada harga ahli sahaja. Bermakna, harga untuk pelanggan Shaklee adalah tetap SAMA seperti sebelum ini.. Haa..happy tak dengan berita ni? Mesti happy kan?

Okaylah bercakap pasal GST ni.. Nak g tidur dah..mata asik nak terpejam je dah ni..Good nite uolls..
Copyright © 2015 Sihat dengan vitamin semulajadi